شنبه تا 5 شنبه از ساعت 9 تا 17
09120149115 02188307019
02188307019
09120149115

نکات سفر به قشم

نکات سفر به قشم

اگر اولین بار است که به قشم سفر می‌کنید باید بدانید که سفر به قشم بزرگترین اشتباه زندگیتان می‌شود اگر بدون خواندن راهنمای زیر به این جزیره سفر کنید. در ادامه برنامه‌ی کامل سفر به قشم و تمام چالش‌های احتمالی، تمامی مکان‌های دیدنی و رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، مکان‌های تفریحی و سواحل مناسب شنا در تور قشم را برای شما آورده‌ایم تا تور قشم شما جزو به یاد ماندنی‌ترین سفر های زندگیتان شود. پس با ما همراه باشید:

چگونه به قشم سفر کنیم؟ هوایی یا زمینی؟

شما برای سفر به جزیره قشم از تهران گزینه‌های مختلفی دارید: تور هوایی قشم، تور قشم با قطار یا اتوبوس، سفر با ماشین شخصی. اما کدام بهتر است؟ برای انتخاب وسیله مناسب سفر شما بهتر است بر اساس قصد شما از سفر هر کدام را بررسی کنیم.

اگر برای خرید به قشم سفر می‌کنید:

تور قشم با قطار می‌تواند انتخاب خوبی باشد زیرا با توجه به این که بار در کوپه خودتان قرار می‌گیرد با گرفتن یک کوپه هم می‌توانید بار بیشتر حمل کنید و هم سفر مفرح و راحتی داشته باشید، سفر با خودرو شخصی خسته کننده بوده (14 – 15 ساعت رانندگی) و با قیمت بنزین و محدودیت فضا (حداکثر 50 – 60 کیلوگرم) می‌تواند به صرفه نباشد، سفر با اتوبوس دارای محدودیت حمل بار (20 – 30 kg) می‌باشد و اگر جای بار بیشتر در اتوبوس باشد شامل هزینه می‌شود، تور قشم هوایی نیز با توجه به هزینه و محدودیت بار (30 kg) نمی‌تواند گزینه مناسب باشد.

اگر برای تفریح و استراحت به قشم سفر می‌کنید:

پیشنهاد اول ما به شما تور قشم هوایی است، زیرا مدت زمان آن کوتاه است و از نظر قیمتی به صرفه است.

مدت پرواز از تهران به جزیره قشم حدود 2 ساعت است. نرخ بلیت پرواز تور قشم بین 150,000 تومان تا 800,000 تومان متغییر است، که به فصل و تعداد مسافران وابسته است.

هزینه ترانسفر استقبال و بدرقه فرودگاهی تور قشم: حدود 35,000 تومان برای هر مسیر. پرواز های قشم را شرکت‌های قشم ایر، وارش، تابان، معراج و ایران ایر اجرا می‌کنند که قشم ایر و ایران ایر پرواز های محبوب مسافران تور قشم است.

بعضی اوقات اختلاف کم نرخ در بعضی تاریخ‌ها و یا انتخاب هوشمندانه‌ی تاریخ رفت و برگشت، تور هوایی قشم را می‌تواند به صرفه دانست. برای این منظور سعی کنید تاریخ رفت خود را جمعه یا اول هفته انتخاب کنید، ساعات پروازی نقش به سزایی در قیمت دارند بنابر این ساعات کم طرفدار ارزان‌تر هستند، در بعضی موارد انتخاب مدت اقامت نیز می‌تواند در هزینه کل تور قشم به صرفه‌تر باشد، به عنوان مثال در اکثر موارد 3 شب به صرفه‌تر از 2 شب است.

ولی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در سفر از شهرهای مختلف دیدن کنید و از مسیر راه لذت می‌برید، انواع تور قشم زمینی مناسب شماست، در ادامه مسیر حرکت هر کدام و مدت زمان آن را به تفکیک بررسی می‌کنیم:

تور قشم با قطار

قطارها در تور قشم، از تهران راهی بندر عباس می‌شوند که در حدود 18 – 20 ساعت به طول می‌انجامد. از ایستگاه راه آهن بندر عباس می‌توانید با ترانسفر استقبال راه آهن به اسكله شهيد حقانی بندرعباس رفته و با شناور ها (لنج‌ها) به اسكله شهيد ذاكری قشم برسید.

هزینه ترانسفر استقبال و بدرقه ریلی تور قشم: 45,000 تومان برای هر مسیر.

شناورها هر 1 – 2 ساعت حرکت دارند، لنج‌ها از ساعت 6 تا 11 حرکت دارند و فاصله بین بندر عباس و جزیره قشم حدود 40 دقیقه تا یک ساعت است.

قطارهای تور قشم شش تخته و چهار تخته هستند، قطارهای غزال (مدت سفر: 18 ساعت)، سریر و البرز چهار تخته می‌باشند و قطار سه ستاره کویر شش تخته (مدت سفر: 20 ساعت) است. لازم به ذکر است که قطارهای فوق در 15 ایستگاه توقف دارند.

پیشنهاد ما به شما انتخاب قطار سریر است به این علت که VIP بوده و مدت زمان کمتری را در مسیر خواهید بود یعنی در حدود 16 ساعت. صندلی‌ها و تخت خواب‌های راحت این قطار و پذیرایی مناسب در کنار اختلاف کم قیمت آن با سایر 4 تخته‌ها آن را گزینه مناسبی برای انتخاب می‌سازد.

تور قشم با اتوبوس

تور قشم با اتوبوس حدود 16 – 17 ساعت زمان می‌برد و همانند تور قشم با قطار ابتدا باید به بندر عباس بروید سپس از آنجا به جزیره قشم. در مسیر قشم با اتوبوس از شهرهای قم، کاشان، شاهین شهر، اصفهان، سیرجان، حاجی آباد و بندر عباس عبور خواهید کرد.

سفر به قشم با خودرو شخصی

مسیر تهران تا جزیره قشم حدود 1,320 کیلومتر می‌باشد که حدود 15 ساعت باید رانندگی کنید و حدود 400,000 تومان هزینه بنزینتان می‌شود که البته بسته به نوع خودرو متفاوت است. این سفر با عبور از شهرهای قم – كاشان – نايين – يزد – مهريز – انار – شهر بابك – سيرجان – حاجی ‌آباد همراه است و سپس به بندر عباس می‌رسید، از بندر عباس تا بندر پل 30 دقیقه راه است و در این بندر می‌توانید با استفاده از لندی کرفت، خودرو خود را به بندر لافت در جزیره قشم انتقال دهید. هزینه انتقال خودرو حدود 100,000 تومان است.

اگر قصد بازدید از شهرهای دیگر را ندارید به علت ریسک بالای سفرهای جاده‌ای و خسته کننده بودن این نوع سفرها به هیچ عنوان این روش پیشنهاد نمی‌شود.

هتل‌های قشم

برای اقامت در قشم چند انتخاب دارید: هتل، سوئیت، اقامتگاه بومگردی و چادر.

اگر می‌خواهید سفری با کیفیت را تجربه کنید ما با توجه به آب و هوای قشم به شما هتل را پیشنهاد می‌دهیم.

جزیره قشم هتل 5 ستاره ندارد ولی تعدادی هتل 5 ستاره در دست ساخت است که با آخرین متدهای روز طراحی شده‌اند، می‌توان هتل‌ها را در تور قشم در دسته‌های ارزان، اقتصادی و لوکس دسته بندی کرد.

هتل‌های ارزان: هتل پارک 2 – هتل مروارید 2 – هتل دیپلمات 2 – هتل نخل زرین 3 – هتل آرمان درگهان 3 – هتل پرشین گلف 3

هتل‌های اقتصادی: ژئو پارک 3 – هتل رویال 3 – هتل آرکا 3 – هتل ریحان 3 – هتل سماء 3

هتل‌های لوکس: پرشیا 3 تاپ – هتل فولتون 4 ساحلی – آتامان 4 – آرتا 4 – ایرمان 4

هتل ایرمان، آرتا، آتامان و ارم هتل‌های محبوب مسافران از لحاظ تمیزی و کیفیت اتاق‌ها و صبحانه است. این هتل‌ها نوساز هستند، خدمات گردشگری بهتری ارائه می‌دهند مثل لیدرهای محلی حرفه‌ای، هزینه‌ی رزرو اتاق برای هر نفر در این هتل‌ها از شبی 200,000 تومان در زمان‌های غیر پیک و حدود 400,000 تومان در زمان‌های پیک می‌رسد.

سوئیت‌های قشم از لحاظ قیمتی مناسب‌تر از هتل‌ها هستند ولی رزرو سوئیت قبل از رسیدن به قشم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود، قبل از مطمئن شدن از تمیزی و مناسب بودن محل سوئیت پیشنهاد می‌شود اقدام به رزرو نفرمایید.

اقامتگاه‌های بوم گردی قشم، خانه‌های روستایی هستند که برای پذیرایی از گردشگران و مسافران آماده و تجهیز شده‌اند. این اقامتگاه‌ها دارای مجوز منطقه آزاد قشم هستند. اقامت در این خانه‌ها برای آشنایی بیشتر با آداب و فرهنگ مردمان قشم مناسب است ولی نمی‌توانند به راحتی هتل و سوئیت باشند.

زمان مناسب خرید تور قشم

برای خرید تور قشم می‌توانید از آبان تا اردیبهشت اقدام کنید، در این مدت آب و هوای قشم معتدل و مطلوب است. از آخر اردیبهشت تا آبان به دلیل گرمای زیاد، تور قشم پیشنهاد نمی‌شود. لازم به ذکر است نرخ تورهای قشم از اواخر بهار تا اواسط تابستان به حداقل می‌رسد. اگر در این فصل قصد سفر دارید در نظر داشته باشید که به علت گرمای شدید هوا امکان بازدید از اماکن تفریحی در طول روز دشوار است ولی برای خرید می‌تواند زمان مناسبی باشد.

جغرافیای جزیره قشم

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است با انداره ای تقریبا 3 برابر جزیره کیش. در تور قشم گردشگران غالبا از مناطق قشم، درگهان، سوزا و لافت دیدن می‌کنند.

در قشم سیتی سنترها، قلعه پرتغالی‌ها و پارک زیتون و مراکز تفریحی و مراکز خرید لوکس قرار دارند. در تور قشم حتما از درگهان بهشت دوست داران خرید دیدار کنید، بازار قدیم درگهان مرکز عمده فروشی لباس است، ساعت کاری بازار قدیم درگهان از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر است، ولی در نوروز ساعت کاری از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و تا حدود ۱۲ شب ادامه دارد، توجه داشته باشید که در ایام نوروز اکثر عمده فروشی‌ها به تک فروشی تغییر کاربری می‌دهند.

برای خرید لوازم برقی قشم بهتر است یا بانه؟

در جواب باید بگوییم بانه برای خرید لوازم برقی بهتر است اما قشم نیز تفاوت زیادی ندارد، در تور قشم می‌توانید با قیمت‌های مناسب لباس، انواع بدلیجات و سیسمونی خریداری کنید.

در سوزا پارک ساحلی دیدنی سوزا با ماسه‌های طلایی، ساختمان قدیمی گمرگ شهر سوزا و اسکله قدیمی پُسابندر، نخلستان‌های کلمادون، لرد، چیرا، گزدون، بنه گردن و … قرار دارد، که در فصل زمستان نخلستان‌ها سرسبز می‌شوند و بسیار دیدنی می‌شوند.

بندر لافت در شمال غربی جزیره قشم واقع شده، بافت قدیمی لافت حسی متفاوت به شما می‌دهد، جنگل حرا از دیگر جاذبه‌های لافت است، لذت نظاره صید ماهیگیران لافتی و کارگاه لنج سازی بی نظیر لافت را در تور قشم از دست ندهید.

برای شنا بهترین زمان خرید تور قشم چه ماهی است؟

برای شنا بهترین زمان اواخر بهار تا اوایل پاییز است. پارک زیتون ساحل مناسبی برای شنا دارد و مجموعه تفریحی ساحل طلایی که به نام هتل ساحل طلایی هم شناخته می‌شود یکی از بهترین مراکز غواصی و ورزش‌های آبی است.

در تور قشم از کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید درگهان نزدیک به هم ساخته شده‌اند و احتیاجی به گرفتن تاکسی نیست. برای خرید لباس‌های زنانه با قیمت مناسب می‌توانید به طبقه‌ی بالای مرکز خرید دو دلفین در درگهان مراجعه کنید که لباس زنانه به صورت عمده عرضه می‌شود.

در قشم می‌توانید به بازار قدیم قشم مراجعه کنید که تقریبا هر چیزی در این بازار پیدا می‌شود، بازار ستاره هم شرایط مشابهی دارد. سیتی سنتر ۱ و ۲ قشم، از مراکز خرید معروف و گران قشم است و حدود 5 دقیقه تا پارک زیتون فاصله دارد. لوازم خانگی، لوازم آرایشی، پوشاک، کیف، کفش، ساعت، بدلیجات و سیسمونی کالاهایی هستند که در این مراکز خرید می‌توانید پیدا کنید. در ضمن این مجموعه دارای سه طیقه است که در طبقه شوم آن شهر بازی، فست فودهای معروف و فود کورت قرار گرفته است.

به طور کلی در فصول گرمتر به علت کم بودن مسافر تخفیف بهتری می‌توانید از فروشندگان بگیرید.

رستوران‌ها، مراکز تفریحی و گشت‌های جزیره قشم

در تور قشم موجی از آرامش و حس خوب جریان دارد. حس زندگی مردمان خونگرم این جزیره در رگ‌های شما جاری می‌شود. می‌توانید در تور قشم از گشت‌های آپشنال استفاده کنید تا بیشتر با این جزیره آشنا شوید.

هزینه کرایه خودرو در قشم نسبت به کیش به صرفه‌تر است، به عنوان مثال برای یک مسیر مشابه در قشم دو سوم قیمت کیش را پرداخت می‌کنید.

گشت جنوبی (جزایر ناز – دره ستاره‌ها – غار خوربس – روستای برکه خلف)

گشت جزیره هنگام (قایق سواری – دلفین دریایی – ساحل نقره‌ای – آکواریوم طبیعی – ماهی دریایی)

گشت جزیره هرمز (صبحانه – نهار – غار نمکی – قلعه پرتغالی‌ها – دره رنگین کمان – دره سکوت – معدن خاک سرخ)

  • این گشت را می‌توان به عنوان یکی از به صرفه‌ترین گشت‌های تور قشم دانست، به دلیل خدمات و تعداد جاذبه‌های موجود در این گشت به نسبت قیمت آن.

گشت جزیره قشم (جنگل حرا – جزایر ناز – غار خوربس – دره ستاره‌ها – روستای برکه خلف)

گشت ترکیبی هنگام و جزیره قشم

توجه: شرایط گشت‌ها برای اتباع خارجی متفاوت است.

لازم به ذکر است که گشت‌های فوق برای افرادی که در درگهان اقامت دارند اجرا نمی‌شود.

از رستوران‌ها و فست فودهای معروف قشم می‌توان به رستوران‌های زیر اشاره کرد:

  • رستوران بومی خاله (در ضلع جنوبی قلعه پرتغالی‌ها)
  • رستوران نعیم (غذاهای دریایی و معمولی – میدان امام قلی)
  • فست فود شاورما (نزدیک سیتی سنتر)
  • رستوران الوند (رستوران گران قیمت کیش – جنب هتل دیپلمات)
  • غذا خوری‌های سنتی قشم را فراموش نکنید، می‌توانید غذاهای سالم و لذیذی را در این غذا خوری‌ها با قیمت مناسب نوش جان کنید.

در آخر تور قشم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد ولی در نظر داشته باشید رقیب‌های تور قشم از لحاظ قیمتی و موارد دیگر تورهای چابهار و کیش هستند که تور کیش را می‌توان گاهی اوقات انتخاب بهتری نسبت به تور قشم دانست، به این علت که قیمت تور کیش در بیشتر اوقات کمتر از تور قشم می‌باشد و مراکز خرید، هتل‌ها و مراکز تفریحی کیش شرایط بهتری را دارا می‌باشند. دیگر این که چابهار با این که مقصد گران‌تری است ولی جاذبه‌های بی نظیر آن، چابهار را به مقصدی منطقی‌تر مبدل می‌سازد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تور  با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  •      88307019 – 021
  •      09198011245
  •      09125198388

 

قشم آبان

قشم آبان

 

 

 

قشم مهر

قشم مهر

 

 

جهت اطلاع از قیمت و تاریخ تور قشم زمینی کلیک کنید

تلفن تماس : 09120149115