شنبه تا 5 شنبه از ساعت 9 تا 17
09120149115 02188307019
02188307019
09120149115

تور زمینی ارمنستان

تور زمینی ارمنستان

برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید       https://chat.whatsapp.com/D4oI0Uvr8vA7xIW7kxFPTg

 

تور ارمنستان یکی از تورهای آسیای آژانس مسافرتی سیاحت ماندگار است که به دلایلی که در ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت می کنیم ، جزو تورهای ارزان خارجی به شمار می آید . موقعیت جغرافیایی خاص این همسایه دیوار به دیوار و کوچک ایران ، امکان سفربه ارمنستان ، به دو صورت تور زمینی ارمنستان و تور هوایی ارمنستان را میسر کرده است . از سوی دیگر عدم نیاز به اخذ ویزای ارمنستان ، برای سفر توریستی به این کشور ، تور لحظه آخری ارمنستان را به یکی از تورهای محبوب تابستان و تور ارزان ارمنستان را به یکی از تورهای پر تقاضا در فصول سرد سال تبدیل کرده است . در ادامه به بررسی شرایط و هزینه های تور ارمنستان می پردازیم . پس اگر می خواهید بدانید که بهترین زمان برای سفر به ارمنستان کی است؟بهترین راه برای سفر به ارمنستان چیست؟بهترین مکان برای اقامت در ارمنستان کجاست؟ ویا در ارمنستان به کجا بروید؟وچه بخرید؟وچه بخورید؟با ما همراه باشید.

آب و هوای ارمنستان

ارمنستان دارای آب و هوای معتدل قاره ای است . کوهستانی بودن این منطقه ، زمستان ارمنستان را تاحدودی سرد و برفی کرده است . البته میانگین بارش سالیانه در این کشور چندان بالا نبوده و بیشترین بارش ، مربوط به بهار ارمنستان می باشد ، که دارای جوی ناپیدار است . یکی از جذابیت های سفر به ارمنستان در بهار نیز ، تماشای طبیعت زیبای ارمنستان است . تابستان ارمنستان نیز ، خشک و آفتابی است . البته گرمای هوا در این فصل از سال در ارمنستان ، آزاردهنده نبوده و بسیار مطبوع است . پاییز ارمنستان نیز به دلیل دمای معتدل و بارش های پراکنده ، جلوه ویژه ای داشته ، درختان به رنگ های طلائی ، زرد ، نارنجی و قرمز دارآمده و باغ های پر از میوه های تازه می شوند .

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان در هر فصلی از سال ، جذابیت خاص خود را داشته و بهترین زمان برای سفر به ارمنستان نیز ، به هدف شما از سفر بستگی دارد . به طوری که اگر هدف شما از سفر به ارمنستان ، تجربه ورزش های زمستانی و اسکی در ارتفاعات است ، قطعا بهترین زمان گزینه ، تور ارمنستان زمستان است . اما اگر به دنبال تجربه یک سفر خاطرانگیز ، در شرایط آب و هوای مطلوب و طبیعت زیبا را دارید ، بهترین زمان برای سفر به ارمنستان ، اوایل پاییز و اواخر بهار است .

آیا برای سفر به ارمنستان نیاز به ویزا دارید ؟

در گذشته افرادی که قصد سفر به ارمنستان را داشتند باید ویزای این کشور را دریافت می کردند . اما در از سال ۱۳۹۵ به بعد ، دو کشور ایران و ارمنستان برای بهبود روابط و توسعه صنعت گردشگری ، توافق نامه ای را امضا کردند که براساس آن ، شهروندان این دو کشور برای سفر توریستی می توانند بدون دریافت ویزا به کشور دیگر سفر کنند . البته حداکثر اجازه اقامت شما در کشور مقصد ۹۰ روز خواهد بود و گذرنامه شما در هنگام ورود به ارمنستان باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد .

راه های سفر به ارمنستان در تورهای ارمنستان

تور ارمنستان به دو صورت تور ارمنستان هوایی و تور ارمنستان زمینی برگزار می شود . در نتیجه شما قادر خواهید بود تا با پرواز ، قطار ، اوبوس و حتی خودرو شخصی ، خود را به ارمنستان برسانید .

پروازهای ایروان در تور ارمنستان هوایی

بهترین پروازهای ارمنستان در تور هوایی ارمنستان ، پرواز مستقیم آرمنیا ایویز Armenia Airways و هواپیمایی آسمان و هواپیمایی ماهان است که از تهران به ایران پرواز دارند . سهم هواپیمایی ماهان در این بین بیشتر بوده و با 5 پرواز در هفته ، تقریبا در تمام طول هفته به مقصد ارمنستان پرواز دارد . هواپیمایی آسمان نیز 4 و هواپیمایی آرمنیا ایرویز 2 پرواز در هفته دارند . پرواز ارمنستان معمولا قبل از ظهر ، فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران را به سمت ایروان ترک کرده و بعد از 1 ساعت و 30 دقیقه ، در فرودگاه بین المللی شهر ایروان بر زمین خواهد نشست .

فرودگاه ایروان : فرودگاه زوارتنوتس ( Zvartnots Internation Airpirt ) در نزدیکی شهر زوارتنوتس و 12 کیلومتری غرب ایروان واقع شده و چون نزدیک ترین فرودگاه به شهر ایروان است ، به فرودگاه ایروان معروف است . این فرودگاه ، تنها فرودگاه بین المللی ارمنستان است که پذیرای مسافرین تور ارمنستان هوایی است و برای رفت و آمد آسان به آن می توان از تاکسی های فرودگاه ( ایرو تاکسی ، تنها تاکسی رسمی فرودگاه ایران است ) و یا اتوبوس های شهری ایروان استفاده نمایید .

سفر زمینی به ارمنستان ، مسیری طولانی و دلپذیر تا ایروان

به جهت همسایگی ارمنستان با کشورمان و داشتن مرز زمینی مشترک با این کشور ، تور ارمنستان به صورت تور زمینی ، با اتوبوس ، قطار و حتی خودرو شخصی برگزار می شود .

تور زمینی ارمنستان با خودرو شخصی : اگر گواهینامه و پلاک بین المللی دارید ، می توانید با ماشین خودتان مستقیم به مرز نوردوز رفته ، آنجا ویزای مرزی گرفته و بعد از انجام مراحل فانونی به سمت ایروان حرکت کنید . در غیر این صورت با ماشین شخصی تا جلفا رفته و در آنجا ماشین را در پارکینگ گذاشته و سوار اتوبوس یا تاکسی شوید تا به مرز نوردوز برسید . در مرز نوردوز بعد از انجام مراحل قانونی از مرز و رود ارس عبور کنید . در آن سوی مرز نیز تاکسی های بسیاری ایستاده اند تا شما را به ایروان برسانند .

تور زمینی ارمنستان با اتوبوس : اتوبوس های تور ایروان ، همه روزه از تهران و تبریز به مقصد ایروان حرکت کرده و ۲۲ ساعت تا ۲۴ ساعت بعد به شهر ایروان می رسند . همچنین شما می توانید تور زمینی ارمنستان را نیز تهیه کنید . خدمات این تورها شامل بلیط رفت و برگشت اتوبوس ، پذیرایی بین راه ، رزرو اقامتگاه ، ارائه سیم کارت ارمنستان ، صبحانه ، راهنمای فارسی زبان و گشت شهری است . این انتخاب برای کسانی که قصد سفر خانوادگی به ارمنستان را دارند بسیار مناسب بوده و امن تر و مطمئن تر نیز می باشد . برای تهیه تور زمینی ارمنستان ، می توانید از طریق آژانس مسافرتی سیاحت ماندگار اقدام نمایید .

تور ارمنستان با قطار ، فعلا به صرفه نیست

در گذشته خط آهنی میان ایران و ارمنستان وجود داشت که امکان سفر به ارمنستان را از طریق قطار ممکن می ساخت . اما با شروع درگیری میان دولت های ارمنستان و آذربایجان ، فعالیت در این مسیر ریلی متوقف شد . البته کسانی که تمایل دارند با قطار به ارمنستان بروند می توانند با قطار از تهران به ایستگاه جلفا رفته و از آنجا پس از عبور از مرز نوردوز ، سفر زمینی خود را با خودرو ادامه دهند . ویا ابتدا خود را از ایران و از طریق قطار به تفلیس رسانده و سپس با خرید بلیط قطار از تفلیس به ایروان بروند . البته سفر به ارمنستان از طریق قطار بسیار طولانی است . در نتیجه این راه فقط برای کسانی که محدودیت زمانی نداشته و به صورت گروهی سفر می کنند و می خواهند هزینه سفر به ارمنستان را از این طریق کاهش دهند مناسب است .

عوارض خروج از کشور برای سفر به ارمنستان

هر مسافر (حتی افراد زیر 2 سال) هنگام خروج از کشور باید مبلغی را بعنوان عوارض خروج از کشور یا همان مالیات سفر، از طریق بانک ملی و یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور به آدرس sadadpsp.ir/tollpayment پرداخت کرده و قبض آن را همراه با پاسپورت در هنگام خروج به قسمت گذرنامه ارائه دهد. مبلغ مالیات سفر به ارمنستان به صورت زمینی برای بار اول ۲,۶۴۰,۰۰۰ ریال، بار دوم ۳,۹۶۰,۰۰۰ و بار سوم ۵,۲۸۰,۰۰۰ است.

خانه‌ها و هتل‌های ارمنستان، متناسب با سلیقه شما

هتل‌های ایروان

توریستی بودن شهر ایروان باعث شده تا هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های بسیاری در این شهر وجود داشته باشد. هتل‌های ارمنستان، طیف وسیعی از خدمات و قیمت‌ها را دارند، تا گردشگران آسیایی و اروپایی مختلف را راضی نگاه دارند. اما از بین هتل‌های ایروان، چند گزینه موقعیت بهتری نسبت به سایرین دارند. اگر می‌خواهید در تور ارمنستان هتلی رزرو کنید که دارای خدمات پارکینگ باشد، می‌توانید سراغ هتل Armenia بروید. این هتل، برای افراد کم توان و معلول نیز بسیار مناسب است. در بین هتل‌های واقع در شهر نیز، بهترین و نزدیک‌ترین هتل به مرکز شهر، هتل سنتناریو Centenario است. هتل سنتناریو دارای سیستم چک این و چک اوت ویژه بوده و به همراه هتل La Floresta Hotel Campestre، بهترین گزینه برای خانواده‌هایی است که کودکان خردسال دارند. همچنین هتل‌های La Floresta Hotel Campestre، هتل Armenia و هتل Centenario پذیرش 24 ساعته دارند. از هتل‌های استخر دار ارمنستان نیز می‌توان به هتل Armenia و هتل La Floresta Hotel Campestre اشاره کرد.

اقامت در خانه‌ی ارمنی‌ها

ارمنی‌ها خانه‌‌شان را دربست برای اقامت در اختیار مسافران قرار داده و خود به خانه‌ی اقوام می‌روند. درنتیجه شما می‌توانید برای چند روز مانند ارمنی‌ها زندگی کرده و با فرهنگ آن‌ها آشنا شوید. البته حتی خانه‌های یایتخت ارمنستان نیز، ساده، کوچک و قدیمی بوده و امکانات محدودی دارند. پس اگر حساس‌تر از آن هستید که در خانه‌ی دیگران زندگی کنید، حتما هتل را برای اقامت در ارمنستان انتخاب کنید.

جاذبه‌های توریستی ارمنستان

یکی از دلایل جذابیت تور ارمنستان هوایی، وجود جاذبه‌های توریستی فراوان در این کشور به ظاهر کوچک است. تاریخ غنی و طبیعت زیبای ارمنستان سبب شده تا این کشور جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معبد گارنی: پس از رسمی شدن دین مسیحیت در ارمنستان، تمامی بتکده‌ها ویران و به جای آن کلیسا ساخته شد. اما معبد گارنی، تنها معبد به جای مانده از دوران بت‌پرستی در ارمنستان است.

دریاچه سوان: دریاچه سوان یکی از مهم‌ترین دریاچه‌های ارمنستان به شمار می‌رود که تقریبا ۵% از مساحت این کشور را به خود اختصاص داده است.

پیست اسکی تساغکادزور: این پیست، در نزدیکی شهری با همین نام و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شرق ایروان قرار گرفته و اسکی و اسنوبرد از جمله ورزش‌های رایج در این پیست هستند.

صومعه گغارد: در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی ایروان در دره تاریخی گغارت قرار گرفته و از دو قسمت اصلی سنگی تشکیل شده است.

شهر مذهبی اجمیازین: در ۲۵ کیلومتری غرب ایروان واقع شده و در گذشته معبد خدایان بوده است.

دره گل‌ها: دره گل‌ها در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان واقع شده و از ویژگی‌های بارز این مکان، طبیعت سرسبز کوهستانی آن است که در فصل تابستان سرسبز و غرق در گل بوده و در زمستان با انبوهی از برف پوشیده می‌شود. دره گل‌ها از مراکز اصلی تفریحی ارمنستان می‌باشد که شامل مجموعه‌های ورزشی رستوران‌ها، هتل‌ها و یک پیست اسکی به طول ۷ کیلومتر است.

شهر صورتی: شهر صورتی نام دیگر شهر ایروان است. ایروان یکی از شهرهای باستانی دنیاست و به این دلیل به شهر صورتی معروف است که از زمان‌های گذشته تا کنون، بسیاری از ساختمان‌های آن به رنگ صورتی رنگ شده، به طوری که از دور، شهر صورتی به نظر می‌آید.

میدان لنین: میدان لنین، که امروزه به میدان جمهوری تغییر نام داده، در قلب شهر ایروان واقع شده و به دلیل نورپردازی بسیار زیبای ساختمان‌ها و فواره‌های زیبای آن، شب‌های شلوغ و پرجنب و جوشی دارد. در نزدیکی میدان لنین، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آن را به مسافرین تور ارمنستان توصیه می کنیم. جمله این جاذبه های توریستی ارمنستان می‌توان به موزه تاریخ ارمنستان، موزه ماتناداران، پارک عشاق، کلیسای کاتولیک ایروان، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، سالن اپرا تئاتر ایروان، موزه هنر کافسجیان، و موزه اربونی اشاره کرد.

رستوران‌های ارمنستان

مردم ارمنستان به غذا خیلی اهمیت می‌دهند. کافیست جشنی در ایروان برگزار شود تا بوی غذاهای لذیذ، شهر را پر کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا در تور ارمنستان، حتما سری به رستوران‌ها و کافه‌های ایروان بزنید و غذاهای لذیذ ارمنستان را تجربه کنید. از رستوران‌های خوب ارمنستان می‌توان به رستوران لواش ایروان (Lavash) و رستوران مر تاقه (Mer Taghe) واقع در خیابان تومانیان، رستوران ماموور (Mamoor) جنب هتل گرند ۵ستاره ایروان در خیابان آبوویان، رستوران خانه چوبی در میدان جمهوری به سمت خیابان نعلبندیان و رستوران دولماما (Dolmama) واقع در خیابان پوشکین اشاره کرد.

غذاهای ارمنی،در تور ارمنستان چه غذایی بخوریم؟

سبک آشپزی مردم ارمنستان، متاثر از غذاهای اروپایی و مناطق شرقی دریای مدیترانه است. اما غذاهای سنتی و لذیذ بسیاری در این کشور وجود دارد که امتحان کردن آن‌ها، بر مسافرین تور ارمنستان واجب است. از غذاها و خوراکی‌های سنتی ارمنستان می‌توان به شامپوز (Shampours)، قاپاما (Ghapama)، خاش یا کله‌پاچه (Khash)، چورچخلا (Churchkela)، چولومبور آپور (Chulumbur apur)، چورگ (Choereg)، تیسژیک (Tisvzhik)، هاریسا (Harissa)، اسپاس (spahs) و برش (Borscht) اشاره کرد.

مراکز خرید ارمنستان

خرید کردن، یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های یک تور مسافرتی است. به خصوص اگر مراکز خرید و بازارها نیز جذاب و زیبا باشند و این یکی از ویژگی‌های بارز تور ارمنستان است. خیابان‌های ایروان، پر از فروشگاه‌ها و مراکز خرید سنتی و مدرنی است که علاوه بر نمایندگی برندهای معروف دنیا، سوغات سنتی این کشور را نیز در معرض دید گردشگران تور ارمنستان قرار می‌دهند. از مراکز خرید ایروان می‌توان به مرکز خرید دالما گاردن در Tsitsernakaberd اشاره کرد که بورس انواع لوازم‌آرایشی، لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه، وسایل الکترونیکی و اسباب‌بازی است. مرکز خرید تشیر استریت شاپینگ گالری نیز جزو مراکز خرید گران و برتر ایروان است که در طبقه همکف آن، محلی برای نگهداری و بازی کودکان وجود دارد. معروف‌ترین خیابان برای قدم زدن در ایروان، خیابان شمالی یا North Avenue می‌باشد که پاتوق عصرگاهی برای تفریح و خرید است. از دیگر مراکز خرید ارمنستان می‌توان به ایروان مال، بازار گوم شوکا، مرکز خرید اسکادا، مرکز خرید مترونوم، بازار ورنیساژ ایروان، ریو مال ارمنستان، روسیا مال ارمنستان و … اشاره کرد.

کاهش هزینه‌های سفر در تور ارزان ارمنستان

به دلیل داشتن آب و هوای سرد در فصل زمستان، قیمت تور ارمنستان در این فصل کاهش می‌یابد. در نتیجه شما قادر خواهید بود تا تور ارزان ارمنستان را در فصل زمستان، با قیمت مناسبی خریداری کنید. همچنین اگر سفر زمینی به ارمنستان داشته و برای اقامت در این کشور، هتل‌های متوسط و یا خانه‌‌های بوم گردی را انتخاب کنید، هزینه سفر به ارمنستان کاهش یافته و تهیه تور ارمنستان ارزان را امکان‌پذیر می‌کند.

تور لحظه آخری ارمنستان

از آنجا که برای سفر به ارمنستان، نیازی به اخذ ویزای ارمنستان نیست، هر زمان که بخواهید می‌توانید تور ارمنستان را تهیه نمایید. از این رو ممکن است در برخی ایام که ظرفیت تور ارمنستان به حد نصاب نرسیده و برگزار کننده برای پر کردن صندلی‌های خالی، اقدام به کاهش نرخ بلیط پرواز و یا اجاره هتل می‌کند، می‌توانید تور لحظه آخری ارمنستان را با قیمتی به مراتب پایین‌تر از یک تور استاندارد، تهیه نمایید. ویژگی تورهای لحظه آخری ارمنستان این است شما با پرداخت هزینه کمتر، خدمات با کیفیت و مشابه با یک تور استاندارد را دریافت خواهید کرد.

تور لوکس ارمنستان

اگرچه تور ارمنستان در رده تورهای لوکس قرار نمی‌گیرد. اما شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، تور لوکس ارمنستان را با خدمات بهتر پروازهای لوکس و هتل‌های لوکس ارمنستان، تهیه نمایید.

 

تلفن تماس : 09120149115