شنبه تا 5 شنبه از ساعت 9 تا 17
09120149115 02188307019
02188307019
09120149115

درمان های چشم

ویترکتومی نوعی عمل جراحی است که در آن جراح مایع ژله ای شکل داخل چشم یا همان زجاجیه را تخلیه کرده و آن را با یک محلول نمکی جایگزین می کند تا بتوانند دسترسی بهتری به شبکیه داشته باشد. از این روش برای برداشتن بافت های آسیب دیده، ترمیم عدسی در اثر جداشدگی شبکیه و درمان سوراخ ماکولا استفاده می شود. درصورتی که بخش عمیق‌تری از زجاجیه تخلیه شود به این روش ویترکتومی عمیق گفته می شود.

چه کسی کاندید انجام عمل جراحی ویترکتومی است؟


در صورتی که زوجاجیه کدر شده باشد و یا خون در آن وجود داشته باشد؛ سخت شده باشد یا تار شده باشد موجب می شود که نور درست به شبکیه نرسد و در نتیجه روی دید بیمار تاثیر منفی می گذارد. تخلیه کردن زجاجیه و جایگزین کردن آن با مایع شفاف این مشکل را برطرف می‌کند.
گاهی اوقات شبکیه از جای خود خارج شده و در نتیجه نوری که از زوجاجیه عبور می کند به شبکیه نمی رسد؛ به همین علت جراح با عمل ویترکتومی، زجاجیه را تخلیه می کند تا راحت تر به شبکیه دسترسی پیدا کرده و آن را ترمیم کند.
همچنین با تخلیه زوجاجیه، جراح می تواند به ماکولا که در مرکز شبکیه قرار گرفته دسترسی داشته باشد تا بتواند دید بیمار را اصلاح کند.
آسیب دیدگی رگ های خونی در شبکیه، عفونت داخل چشم، آسیب دیدگی های شدید چشمی و وجود چین خوردگی در شبکیه یا چروکیدگی ماکولا از دیگر مشکلاتی است که می توان با عمل جراحی ویترکتومی آنها را درمان کرد.

پیش از عمل جراحی ویترکتومی


پیش از عمل جراحی، ابتدا جراج با استفاده از دستگاه‌های خاصی چشم را معاینه کرده و ممکن است از التراسوند برای معاینه دقیق شبکیه استفاده کند. همچنین آزمایش خون و سلامت عمومی شما مانند ضربان قلب بررسی خواهد شد و در مورد داروهایی که نباید مصرف کنید؛ توصیه هایی به شما می شود.


پس از انجام عمل جراحی ویترکتومی


پس از انجام عمل جراحی ویترکتومی نیاز به بستری در بیمارستان نیست و بیمار حدودا یک ساعت پس از عمل می تواند مرخص شود. البته توصیه های به شما می‌شود که دقیقا باید آنها را رعایت کنید. از جمله اینکه رانندگی، شنا کردن و پرواز کردن برای شما تا مدت زمان مشخصی ممنوع است.
• در روز عمل، چشم شما با آب نمک یا روغن سیلیکون پر خواهد شد. بنابراین چند ماه بعد نیاز به یک عمل جراحی دارید تا این مواد از چشم شما خارج شود.
• داروهای آنتی بیوتیک نیز به منظور جلوگیری از ایجاد عفونت برای شما تجویز می شود.
• قرار گرفتن سر و چشم ها در موقعیت مناسب همانطور که پزشک و پرستار به شما توصیه می کنند در روند بهبود شبکیه پس از عمل جراحی ویترکتومی تأثیر به سزایی دارد.
• معمولا حدود ۲ تا ۴ هفته زمان می برد تا بیمار بتواند فعالیت های روزمره خود را به طور معمول انجام دهد.
• احساس درد، وجود قرمزی و کبودی اطراف چشم کاملاً طبیعی است و در صورتیکه جراح برای شما داروهای مسکن تجویز کرده می توانید جهت کاهش درد از آنها استفاده کنید.
• روز بعد باید به پزشک جراح چشم مراجعه کنید تا روند بهبود چشم را پس از عمل جراحی بررسی کند.

هزینه عمل جراحی ویترکتومی


هزینه عمل جراحی ویترکتومی بدون بیمه درمانی در آمریکا در یک بیمارستان مجهز تحت نظر جراح مجرب حدود ۱۴ هزار دلار هزینه دارد. انجام این عمل جراحی در کشورهای آسیایی مانند سنگاپور با هزینه کمتری بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار انجام می گیرد.
اما بیماران با سفر به ایران جهت انجام عمل جراحی ویترکتومی می ‌توانند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های خود داشته باشند. با وجود اینکه تمامی عمل های جراحی چشم از جمله ویترکتومی در بهترین کلینیک ها و بیمارستان های ایران توسط جراحان حرفه ای انجام می گیرد؛ اما هزینه آن نسبت به کشورهای آسیایی و همجوار به طور چشم گیری پایین تر است.
شرکت راه ابریشم می توانند بهترین پکیج های درمانی را شامل بلیط، هتل، ترانسفر فرودگاهی، انجام عمل جراحی در کلینیک تخصصی، ویزیت توسط جراحان متخصص، انجام تست ها و آزمایشات مختلف، عکس برداری ها و گرفتن ویزای درمانی را با توجه به بودجه شما برنامه ریزی کند.
مشاورین ما همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند.

تلفن تماس : 09120149115