تور کیش و مکانهای دیدنی این جزیره زیبا

جزیره کوچک کیش در «خلیج فارس» با آب‌و‌هوای گرم و مرطوب، «جزیره‌های مرجانی»، تنوع زیستی و آب‌های زلال، توریست‌های را سمتش می‌کشاند. در کیش حداقل یک جاذبه‌ی گردشگری برای هر سلیقه‌ای پیدا می‌شود. در این سایت جاهای دیدنی را به‌ شما معرفی می‌کنیم تا به آن‌جا بروید و از یک سفر ناب ساحلی لذت ببرید.

شهر باستانی حریره یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش

شهر باستانی حریره | جاذبه های گردشگری کیش

«حریره» نام شهری باستانی، در شمال جزیره‌است که سال‌‌های چندانی از کشفش نمی‌گذرد. حریره از پر راز‌ترین جاهای دیدنی است. قدمت این شهر به ۸۰۰ سال و وسعتش به ۱۲۰ هکتار می‌رسد. در حال حاضر با کاوش‌های باستان‌شناسی، قسمت‌هایی مانند خانه‌ی «اعیانی»، حمام، محدوده‌ی صنعتی و مسجد آن، آماده‌ی بازدید توریست‌ها شده‌اند.

کشتی یونانی ، جایی برای گرفتن بهترین‌ عکس‌های سفرتان

کشتی یونایی | مکان های دیدنی کیش

« کشتی – یونانی » نامی‌ست که بر روی بقایای یک کشتی به ‌گل ‌نشسته در ساحل غربی جزیره‌ گذاشته شده. این کشتی یکی از جاهای دیدنی کیش است که خوراک عکاس‌ها است. مشاهده‌ی غروب خورشید در کنار این کشتی، بسیار زیباست و سوژه‌ی نابی برای عدسی دوربین‌هاست.

 کلبه‌ هور ، تماشای برخورد موج آب در یکی از مکان های دیدنی کیش

کلبه هور | دیدنی های کیش

در غربی‌ترین قسمت جزیره، دماغه‌ی کوچکی قرار دارد که « کلبه هور» نامیده می‌شود. بستر اطراف این دماغه‌، سنگی و صخره‌ای‌ست و ماهی‌ها، صدف‌ها و لاک‌پشت‌ها، این دماغه را به جایی مناسب برای صید تبدیل کرده‌اند. هچنین غارهای بسیار درون صخره‌ها این منطقه را خوراک غواص‌ها کرده است. سری به آلاچیق، رستوران و کافه‌ی ساخته شده در این منطقه بزنید تا در کنار چند لحظه‌ای آرامش، تماشاچی بازی موج‌ها و صخره‌ها باشید.

پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان و آکواریوم

 

پارک دلفین ها یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش است که با مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره ساخته شده است. در این پارک انواع مختلف پستانداران دریایی مانند دلفین و «شیر دریایی» وجود دارد. همچنین « آکواریوم کیش» با انواع ماهی‌های ریز و درشت در همین مجموعه قرار دارد. اگر می‌خواهید، از دنیای زیر آب خارج شوید و گذری به دنیای رنگ‌و‌وارنگ پرندگان بزنید، سری به « باغ پرندگان » این مجموعه هم بزنید.

اسکله‌ تفریحی ، شب گردی در کیش

اسکله تفریحی کیش | شب گردی در کیش

« اسکله‌ی تفریحی کیش »  در ساحل شرقی این جزیره است و جای مناسبی برای استراحت و ماهیگیری‌ست. اگر اهل هیجانید، از ورزش‌های دریایی مانند «جت‌اسکی»، «پاراسل»، غواصی و سایر تفریح‌های هیجان‌انگیز این مجموعه نگذرید. نزدیک این اسکله فروشگاه‌های «ونوس» و «بولینگ مریم» و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری قرار دارند که وقت‌گذرانی در آن‌ها، کنار تفریح‌های دریایی‌تان حسابی می‌چسبد.

باغ‌وحش کیش و بوستان آهوان از زیباترین دیدنی های کیش

باغ‌وحش  | مکان های دیدنی کیش

باغ‌وحش و بوستان آهوان  از جاهای دیدنی کیش است که بزرگ و کوچک از آن لذت می‌برند. پارک آهوان با ۲ هکتار مساحت پر از قفس‌های حیوان‌های مختلفی، مثل: شیر، شغال، میمون است، اما جذابیت اصلی این مجموعه آهوانی هستند که آزادانه و بیرون از قفس‌ در میان درخت‌ها زندگی می‌کنند.

کاریز کیش ؛ شهر زیرزمینی

کاریز  | جاذبه های دیدنی کیش
شهر زیرزمینی کاریز | جاذبه های دیدنی کیش

برخلاف آنچه که اکثر آدم‌ها فکر می‌کنند، جاهای دیدنی کیش ، تنها محدود به دریا و تفریحات آبی و پاساژ‌ها نمی‌شود. یکی از جاذبه‌های محبوب این جزیره، کاریز یا شهر زیرزمینی است. کاریز کیش بیش از دو هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد و در حقیقت نمونه‌ای بسیار کهن از حفر قنات در میان ایرانیان است. قنات‌های عجیبش، در عمق ۱۶ متری زیر زمین جاری هستند. این قنات‌ها زمانی آب شیرین را برای مردم جزیره تامین می‌کردند. سنگ بنای این جاذبه از جنگ مرجان است و اگر به سقف کاریز دقت کنید، می‌توانید مرجا‌های بی‌نظیر و نمونه‌های نادری از فسیل‌های جذاب را در آن ببینید.

در این شهر زمینی، آب شیرین جریان دارد و هوای آن بسیار مطبوع و خنک است. اگر به جزیره زیبای کیش سفر می‌کنید، حتما از این کاریز کم‌نظیر دیدن کنید.

«شهر-زیرزمینی کاریز» از آن جاهایی‌ست که در فیلم‌های «ایندیانا جونز» انتظارش دارید ببینید. امروزه این اثر تاریخی با غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌ها و گالری‌های هنری به جایی تفریحی تبدیل شده است.

اطلاعات بازدید از کاریز کیش:

ساعات بازدید: ۹ صبح اای ۲۱:۳۰ شب

قیمت بلیت: ۴۰ هزار تومان

آدرس کاریز کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حدفاصل میدان المپیک و میدان فارور.

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش؛ موزه زنده

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش | مکان های دیدنی کیش

از دیگر دیدنی‌های جزیره، می‌توان به خانه مردم شناسی و بومیان کیش اشاره کرد. این خانه زیبا در بنایی به قدمت ۲۰۰ سال و در یکی از محله‌های قدیمی جزیره کیش به نام «سفین قدیم» قرار گرفته است. خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، دارای ۱۵ اتاق، دو حیاط مجلسی و یک حیاط خانوادگی است که با هدف آشنایی گردشگران با فرهنگ، سبک زندگی، معیشت، صنایع دستی و … بومیان جزیره برپا شده. این خانه سنتی که به سبکی کاملا بومی ساخته شده است، باعث شده تا اشتغالزایی نیز برای مردم جزیره به وجود آید.

اگر به کیش سفر می‌کنید و دوست دارید از نزدیک با سبک زندگی و معیشت مردم منطقه آشنا شوید، حتما از این جاذبه دیدن کنید.

اطلاعات بازدید از خانه مردم‌شناسی بومیان کیش :

ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۳ بعدازظهر و ۱۶ عصر الی ۲۱ شب.

 

آدرس خانه مردم‌شناسی بومیان کیش : استان هرمزگان، کیش، محله سفین قدیم و در ۲۰۰ متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی روبروی بندرگاه صیادی.

خانه اعیانی؛ یادگار ایلخانیان و یکی از جاذبه های گردشگری کیش

خانه اعیانی | جاذبه های گردشگری کیش

خانه اعیانی، از جمله بهترین جاهای دیدنی کیش است که طرفداران زیادی دارد. این خانه که قدمت آن را به دوره ایلخانی نسبت داده‌اند، در شهر باستانی حریره واقع شده است. نوع معماری و مصالح به کار رفته در این خانه تاریخی و کاشیکاری‌های ستاره‌ای به کار رفته در بنا، احتمال اینکه خانه اعیانی متعلق به خاندانی ثروتمند بوده است را تقویت می‌کند

این جاذبه دیدنی دارای بخش‌های همچون میهمان‌خانه، ایوان، آشپزخانه و همچنین محل سکونت بانوان است.

در سفر به جزیره زیبای کیش، خانه اعیانی را از یاد نبرید.

اطلاعات بازدید از خانه اعیانی :

ساعات بازدید:

قیمت بلیت: رایگان

آدرس خانه اعیانی : استان هرمزگان، جزیره کیش، شهر باستانی حریره.

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر؛ زیباترین سازه کیش

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر | دیدنی های کیش

می‌توان گفت که آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر، یکی از زیباترین سازه‌های مهم در جزیره است که مورد توجه بسیاری از افراد و گردشگران قرار گرفته است.

این آب انبار دوقلو که با نام دو گنبد و پنج بادگیر مشهور است، در قسمت شمالی جزیره کیش واقع شده. سال ساخت این آب انبار به سال ۱۳۷۲ باز می‌گردد که بر روی پایه‌های یک انبار باستانی بنا شده است. این آب انبار از دو گنبد و پنج بادگیر تشکیل شده است که سبک معماری آن، آدم را به یاد معماری دلنشین یزدی می‌اندازد. کاربرد این پنج بادگیر، در واقع کردن فضای داخلی آب انبار است. بازدید از این جاذبه زیبا، می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره آب‌انبار‌ها و شیوه‌های سنتی جمع‌آوری آب به شما بدهد.

اطلاعات بازدید از آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر :

ساعات بازدید:

قیمت بلیت:

آدرس آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر : استان هرمزگان، شمال جزیره کیش، نزدیکی درخت سبز کیش و شهر باستانی حریره.

پارک ساحلی سیمرغ کیش ؛ محلی برای گردش و تفریح

پارک ساحلی سیمرغ | جاهای دیدنی کیش در پاییز

از جمله‌های دیدنی در هر شهر و استان، پارک‌های شهر هستند. البته اگر این پارک، یک پارک ساحلی در جزیره  باشد، محبوبیت دوچندانی پیدا می‌کند. پارک ساحلی سیمرغ از پارک‌های توریستی، زیبا و با امکانات در جزیره  است که در ضلع جنوب شرقی جزیره واقع شده است. این پارک محیطی خانوادگی دارد و امکان انواع تفریحات و سرگرمی‌ها برای گردشگران در آن فراهم است. در فصل پاییز که یکی از بهترین فصل‌های سفر به کیش است از این پارک ساحلی حتما دیدن کنید.

از جمله امکانات رفاهی_گردشگری در پارک ساحلی سیمرغ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فضای بازی کودکان، پارک لوله، آلاچیق، باربیکیو، زمین بدمینتون، پیست اسکیت، میز پینگ پونگ، جاده سلامتی، مسیر پیاده روی، ایستگاه دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، فضای سبز و پارکینگ‌هایی در طول پارک.

ساحل شنی پارک سیمرغ نیز از بخش‌های محبوب آن است که بسیار مورد توجه گردشگران، مسافران و بومیان قرار دارد و امکان ساخت مجسمه‌های شنی را به علاقه‌مندان می‌دهد.  اگر در این جزیره دیدنی، به دنبال یک پارک با امکانات تفریحی_گردشگری می‌گردید، پارک ساحلی سیمرغ بهترین گزینه پیش روی شماست.

اطلاعات بازدید از پارک ساحلی سیمرغ :

ساعت بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس پارک ساحلی سیمرغ : استان هرمزگان،ضلع جنوب شرقی جزیره ، در امتداد جاده جهان.

روستای کهن باغلو؛ طبیعت بکر و تماشایی

روستای کهن باغلو | جاذبه های دیدنی کیش

از دیگر بهترین جاذبه هایی که بسیار مورد توجه گردشگران است، می‌توان به روستای کهن باغلو یا باغو اشاره کرد. قدمت این روستای تاریخی به سال ۸۸۱ هجری قمری باز می‌گردد و قدیمی‌ها معتقدند که در زمان پرتغالی‌ها، پیرزن ۱۰۰ ساله‌ای به نام باغو در این منطقه می‌زیسته که نام روستا نیز الهام گرفته از اسم اوست.

این روستای کهن که در قسمت جنوب غربی کیش قرار دارد، هر روزه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. طبیعت روستای کهن باغلو آنقدر بکر و دیدنی است که چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند. درختان انبوه و سرسبز، خصوصا درخت لور و انجیر معابد در این روستا به وفور به چشم می‌خورد که جذابیت بصری باغلو را دو چندان کرده‌اند. پاییز این روستا نیز زیبایی خاصی دارد و روستای کهن باغلو را می‌توان یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز نیز به حساب آورد. اگر خوش شانس باشید می‌توانید شاهد گردش آهوان زیبا نیز در این منطقه دیدنی باشید. در ورودی روستا نیز سیاه‌ چادرهای سنتی و بومی منطقه برپا شده است که شما را به خوبی با آداب و رسوم و نوع زندگی مردم منطقه آشنا می‌کند.

دریای خروشان و آرامشی که صدای آن به شما می‌بخشد، سرسبزی و طبیعت بکر روستا، دیدن آهوان و هم‌نشینی با مردم خونگرم باغلو، بازدید از این روستا را برایتان خاطره‌انگیزتر می‌کند.

اطلاعات بازدید از روستای کهن باغلو :

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس روستای کهن باغلو : استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره ، روستای کهن باغلو.

پارک ماهیگیر؛ ایده‌ای نو برای تفریح

پارک ماهیگیر  | جاهای دیدنی کیش در پاییز

در بخش شرقی جزیره ، پارکی قرار دارد که از حیث زیبایی و محبوبیت در رده بالایی نزد گردشگران قرار دارد.

پارک ماهیگیر کیش، از جمله پار‌ک‌های پرطرفدار جزیره است که جذابیت زیادی نیز دارد. در اولین برخورد با این پارک، مجسمه بزرگ و ۱۲ متری موسوم به مرد ماهیگیر به چشم می‌خورد که به زیبایی و هنرمندی خاصی در آنجا قرار گرفته است‌. آبنماهای شرقی و غربی و همچنین جوی ۱۰۰ متری که این دو آبنما را به یکدیگر وصل کرده است، از دیدنی‌ترین قسمت‌های پارک ماهیگیر است. با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا، نورپردازی‌های بی‌نظیر و فضای تاریک و روشن پارک، جلوه و زیبایی خاصی را به آن می‌بخشد. این پارک ساحلی، محیطی خانوادگی دارد و برای چند ساعت استراحت و تفریح بسیار مناسب است.

اطلاعات بازدید از پارک ماهیگیر کیش :

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس پارک ماهیگیر  : استان هرمزگان، ساحل شرقی جزیره کیش.

باغ راه ایرانی  ؛ شب گردی در کیش

باغ راه ایرانی | 

باغ راه ایرانی از زیباترین جاهای دیدنی  در شب است که با هدف ‌معرفی فرهنگ و جاذبه‌های دیدنی کل کشور به گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شده است. این باغ وسیع و زیبا، شامل هشت باغ ایرانی و ۹ دروازه و اثر تاریخی_باستانی ایران است. دیدنی‌های خاص این پارک از میدان سعدی و دروازه قرآن شیراز آغاز می‌شود و به ترتیب در باغ راه دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه‌های شمیران امتداد می‌یابد. در آخر نیز به سردر باغ ملی در تهران می‌رسد و پایان می‌یابد.

باغ راه ایرانی | جاذبه های گردشگری 

قدم زدن در این باغ، تماشای جاذبه‌های زیبا از جای جای ایران و رقص آب‌نماها در میانه پارک، شما را غرق در خود می‌کند و خاطره این گردش بی‌نظیر برایتان همیشگی می‌شود.

اطلاعات بازدید از باغ راه ایرانی:

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعت

قیمت بلیت: رایگان

آدرس باغ راه ایرانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، ضلع جنوبی بلوار ولایت، حد فاصل میدان هرمز تا میدان سعدی.

 

 

جاهای دیدنی کیش در شب کدامند؟

اسکله‌ تفریحی کیش ، کشتی یونانی ، کلبه‌ هور ، پارک ساحلی سیمرغ

کدام یک از جاهای دیدنی را می توانیم رایگان ببینیم؟

کلبه‌ هور ، شهر باستانی حریره ، خانه اعیانی ، باغ راه ایرانی  ، پارک ماهیگیر

جاهای تفریحی  برای کودکان کدامند؟

تم پارک آبی اوشن ، شهربازی هایلند ، پارک دلفین‌ها ، باغ پرندگان ، پیست اسکیت روی یخ دامون