شنبه تا 5 شنبه از ساعت 9 تا 17
09120149115 02188307019
02188307019
09120149115

بررسی زیباترین کشور و شهرهای اطراف ایران برای سفرهای نوروزی

بررسی زیباترین کشور و شهرهای اطراف ایران برای سفرهای نوروزی

بهترین مقاصد برای سفر نوروزی، عید 1402 به کجا سفر کنیم؟

با آغاز تعطیلات نوروزی استقبال از تورهای مسافرتی به خصوص کشورهای اطراف ایران آغاز می شود. کشورهایی مثل ترکیه، ارمنستان و دبی مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است که برای گذراندن اوقات خوش به اونجا سفر می کنند.ما  در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی مانند تور دبی، ویزای دبی، تور استانبول و تور ارمنستان بپردازیم. اگر شما هم به دنبال سفر به این مقاصد گردشگری هستید با ما تا آخر مطلب همراه باشید.

آشنایی با تور دبی

تور دبی به شما این امکان را می دهد که تعطیلات عالی را با گزینه های سودمند داشته باشید. تورهایی به زیباترین نقاط دبی به شما کمک می کند تا ستاره در حال ظهور جهان خاورمیانه را از نزدیک تجربه کنید. شما می توانید با فرصت های تور دبی به این جغرافیای جادویی بپردازید و تعطیلات فراموش نشدنی را سپری کنید. با تور دبی می توانید گردش در ساحل، سفر در صحرا و زندگی شهری را در طول سفر تجربه کنید. در طی تورهای دبی می توانید در خلیج فارس شنا کنید ؛ از خرید و صرف غذا در باشکوه ترین آسمان خراش های جهان لذت ببرید یا به راحتی با زندگی شبانه غنی شهر از استرس کل سال خلاص شوید. شما می توانید با خیال راحت سبک زندگی خود را در دبی داشته باشید که توانسته است برای همه سبک ها و سلیقه ها جذاب باشد.
عاشقان سفر که ترجیح می دهند برای ماه عسل تور دبی را انتخاب کنند، این شانس را دارند که با فعالیت های لذت بخش، ازدواج خود را شروع نمایند. ماه عسل شما با بهترین کیفیت و هتل های لوکس در امارات ادامه می یابد. هتل‌های دبی که دارای مزایای زیادی مانند ساحل، استخر، ماساژ، آبگرم، فعالیت‌های اجتماعی و سرگرمی هستند، به شما کمک می‌کنند تا تمام آسایشی را که در ماه عسل خود به آن نیاز دارید، بیابید.
در تور دبی مخصوص ماه عسل شما این شانس را دارید که از زیباترین نقاط شهر نیز دیدن کنید. جزایر مصنوعی طراحی شده به شکل نقشه جهان، دبی مال، بزرگترین مرکز خرید دبی و مال امارات که حتی دارای پیست اسکی است که توجه گردشگران را به خود جلب می کند، از محبوب ترین نقاط گردشگری دبی هستند. علاوه بر این، گزینه هایی مانند مرکز خرید ابن متوطه که با الگوهای اصیل مصری تزیین شده است ؛ به شما این حس را می دهد که به عرفانی ترین دوره های تاریخ بروید.

بهترین مقاصد خارجی برای سفر نوروزی

بهترین مقاصد خارجی برای سفر نوروزی

جاذبه های دبی

در تور دبی ویژه تعطیلات نوروزی این امکان وجود دارد که از جاذبه های گردشگری آن بازدید کرده و لحظات خوشی را به اتفاق همراهان خود تجربه کنید و از ستاره درخشان خاورمیانه لذت ببرید.
برج خلیفه- برج خلیفه با ارتفاع 828 متر، بلندترین ساختمان جهان، با منظره تراس باشکوه خود احساسی را بر فراز ابرها ایجاد می کند. این ساختمان با شهرت جهانی یکی از سازه هایی است که در تور دبی باید از آن دیدن کنید.
موزه دبی- موزه دبی که در سال 1971 تاسیس شد، در قلعه ای که در سال 1787 برای اهداف دفاعی ساخته شد، فعالیت می کند. این موزه که اطلاعاتی در مورد زندگی دبی قبل از تجارت نفت ارائه می دهد، به شما این امکان را می دهد که حتی با ساختمان تاریخی آن تجربه ای کاملا متفاوت داشته باشید.
مدینه جمیرا- در این ساختمان که با ویژگی های منحصر به فرد معماری محلی دبی طراحی شده است، بازارها، رستوران ها و مکان های تفریحی زیادی وجود دارد. این مکان که دارای یک ساحل دو کیلومتری نیز بوده، از خاص ترین سازه هایی است که می توانید در تورهای دبی از آن دیدن کنید.

انواع ویزای دبی

برای سفر به دبی، بر اساس هدفی که دارید، باید برای ویزای ویژه‌ای اقدام کنید. مدت زمان اعتبار انواع ویزای دبی نیز بر اساس هدف سفر متغیر است. انواع ویزای دبی به شرح زیر است؛

  • ویزای توریستی دبی
  • ویزای کار دبی
  • ویزای ترانزیت دبی
  • ویزای تحصیلی دبی

ویزای توریستی عادی دبی برای اقامت‌های کمتر از ۱۵ روز صادر می‌گردد. اگر در تور دبی ثبت‌نام کنید، در واقع برای این ویزا درخواست داده‌اید. مدت زمان ویزای توریستی سرویس دبی نیز ۱۵ روزه است. چنانچه ویزای توریستی یک‌ماهه دبی را داشته‌ باشید، می‌توانید از تا ۳۰ روز در دبی اقامت داشته باشید. اگر قصد دارید از ویزای توریستی یک‌ماهه دبی با چند بار ورود استفاده کنید ؛ در صورتی برایتان مناسب است که در طول یک ماه بخواهید چند بار از خاک دبی خارج شوید و مجدد به آن‌جا برگردید. این نوع ویزای دبی برای کلاس‌های آموزشی و دریافت گواهی‌نامه و مواردی از این قبیل، گزینه مناسبی است. از دیگر ویزاهای توریستی دبی می توان به ویزای توریستی سه‌ماهه دبی و ویزای توریستی سه‌ماهه دبی با چند بار اجازه ورود اشاره کرد. شایان ذکر است که انواع ویزای دبی به جز ویزای سه‌ ماهه، با پرداخت مبلغ مشخصی به دفاتر مهاجرتی امارات، قابل تمدید هستند.

آشنایی با تور استانبول

استانبول شهری است که با مکان های باشکوه خود منبع الهام شاعران و منبع تاریخ تمدن های بزرگ بوده است. استانبول با ترکیب آسیا و اروپا، نه تنها قلب ترکیه، بلکه یکی از مهم ترین مراکز جهان است. استانبول که توسط دریای مرمره و بسفر احاطه شده، شهری است که با موقعیت استراتژیک خود اقتصاد ترکیه را هدایت می کند. استانبول در هر فصل به خصوص تعطیلات نوروزی با زیبایی های متفاوتی پذیرای مهمانان خود است. لذا تور استانبول یکی از محبوب ترین تورهای موجود گردشگری محسوب می شود.

مکان های دیدنی استانبول

پیشینه تاریخی و زیبایی های طبیعی استانبول که با تفریحات شبانه و غنای فعالیت های فرهنگی گردشگران را مجذوب خود می کند، شهری است که حتی یک ثانیه در آن هدر نخواهد رفت. شما می توانید در تور استانبول خیابان های قدیمی را کاوش کرده و در فعالیت های فرهنگی شرکت کنید. در صورت تمایل می توانید با بازدید از آب انبارها و کاخ ها به یک سفر تاریخی بروید.

برج های معروف استانبول

برج دختر و برج گالاتا از جمله مکان‌هایی هستند که در تور استانبول باید از آنها بازدید کرد. برج دختر که با قرار گرفتن در وسط تنگه بسفر منظره ای فوق العاده را به نمایش می گذارد، در طول تاریخ به عنوان زندان، ایستگاه رادیویی، فانوس دریایی، مرکز قرنطینه و نقطه کنترل گمرک مورد استفاده قرار گرفته است و اکنون به عنوان یکی از مهم ترین رستوران ها عمل می کند.
برج گالاتا که توسط بیزانسی ها ساخته شده است، رایحه ای باشکوه از تاریخ را در قلب استانبول پخش می کند. اگرچه زمانی از آن به عنوان فانوس دریایی استفاده می شد، اما این ساختمان که در اثر آتش سوزی از بین رفت، سرانجام در سال 1967 بازسازی گردید و به روی بازدیدکنندگان باز شد. روزانه ده ها نفر در صف ورود به این برج ایستاده اند. قطعا باید لذت نوشیدن چای در مقابل برج گالاتا را با تور زمینی استانبول تجربه کنید.

کاخ های دیدنی استانبول 

کاخ توپکاپی که لقب قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کاخ جهان را در میان کاخ‌هایی دارد که تا به امروز باقی مانده‌اند، کاخی است که در جهان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است، در سال 1985 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. کاخ توپکاپی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تور استانبول از ساعت 09:00 تا 18:45 در تابستان و 09:00 تا 16:45 در زمستان پذیرای بازدیدکنندگان است.
کاخ دولما باغچه که توسط سلطان عبدالمجید ساخته شده، کاخی است که برای تأکید بر شکوه امپراتوری بر پا گردیده است. این کاخ که تا سال 1924 به 6 سلطان خدمت می کرد، بین سال های 1927 تا 1949 به عنوان ریاست جمهوری استفاده می شد. اما چیزی که کاخ دولما باغچه را ارزشمندتر می کند، این واقعیت است که بنیانگذار جمهوری ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک، در 10 نوامبر 1938 در اینجا درگذشت. این کاخ در تور استانبول بین ساعت 09:00 تا 16:00 پذیرای بازدیدکنندگان خود است.

بهترین پیشنهاد برای سفر در نوروز 1401

بهترین پیشنهاد برای سفر در نوروز 1402

مساجد معروف ترکیه و استانبول 

استانبول شهری با بیشترین مساجد در ترکیه است. از جمله مساجدی که حتما باید در تور استانبول از آنها بازدید کرد، مسجد آبی و مسجد سلیمانیه در صدر فهرست قرار دارند. مسجد آبی که با شکوه و عظمت خود خیره کننده است، با 6 مناره و کاشی کاری های داخل، یکی از مهمترین آثار معماری عثمانی است. از سوی دیگر مسجد سلیمانیه شاهکار معمار سنان است. این مسجد با مدرسه، بیمارستان، مجتمع اجتماعی، حمام، کتابخانه و مغازه‌های داخل آن، محل خدمت رسانی به مردم در دوره قدیم بوده است.

موزه های ترکیه

بیش از 100 موزه در استانبول وجود دارد. در میان موزه‌هایی که هر کدام دارای تاریخچه جداگانه‌ای هستند، می‌توان به موزه ایاصوفیه، موزه باستان‌شناسی استانبول، موزه کاخ توپکاپی، موزه کاخ دولما باغچه، موزه رحمی کوچ و موزه اسباب‌بازی استانبول اشاره کرد که در طول تور استانبول می توانید از آنها بازدید کنید.

کاوش در اولین کشور مسیحی در جهان با تور ارمنستان

ارمنستان یک قطب مسافرتی در حال رشد در جهان و یکی از قدیمی ترین کشورها در نقشه های 3000 ساله دنیست. این کشور محصور در خشکی، فرهنگ عالی و تاریخ باستانی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. از سال 1990 تعداد گردشگرانی که از ارمنستان بازدید می کنند رو به افزایش بوده است و این امر باعث شده که این کشور بیشتر برای گردشگری هزینه کند. چه چیزی ارمنستان را خاص می کند؟ سرزمین باستانی و کوچک ارمنستان در تمام فصول دارای رنگ های روشن است. زمستان های سفید برفی، پاییز دلپذیر، بهار رنگارنگ و تابستان آفتابی همه را به این کشور جذب می کند. کوه‌ها و دره‌های کوهستانی ارمنستان اقلیم‌های متعددی ایجاد می‌کنند. پکیج تور ارمنستان به شما این امکان را می دهد که در این کشور زیبا به گشت و گذار بپردازید.

مکان های دیدنی در ارمنستان

در تور ارمنستان می توانید از میان موزه‌ها، گالری‌ها، مکان‌های مذهبی مانند صومعه‌ها، زیبایی‌های طبیعی و منظره‌ای بازدید کنید. ارمنستان از نظر وسعت کوچک بوده ؛ اما دارای 4 میراث جهانی یونسکو است. می توانید در سفر به ارمنستان با پکیج های ارمنستان از آنها دیدن کنید.
هنگامی که صحبت از این کشور می شود، پایتخت آن اولین مقصد شما در تور ارمنستان است. شما گزینه های زیادی برای گشت و گذار در ایروان دارید. مشهورترین آنها در ایروان دریاچه سوان است. ارمنستان فعالیت های ماجراجویی زیادی را ارائه می دهد. دوستداران ماجراجویی می توانند گردشگری ورزشی را در ارمنستان کشف کنند. در بسته تعطیلات نوروزی تور ارمنستان می توانید از پیاده روی، ماهیگیری، کوهنوردی، کمپینگ، اسب سواری و تماشای پرندگان لذت ببرید. کوه آرارات مکانی برای ماجراجویی در ارمنستان است.
ایروان، پایتخت ارمنستان به عنوان شهر صورتی نیز شناخته می شود. این به دلیل رنگ نمای کلی شهر است. این را می توانید در رنگ سنگ های به کار رفته در ساختمان که شبیه رنگ صورتی است متوجه شوید. بنابراین مردم امروز به ایروان یک نام مستعار داده اند: شهر صورتی. ایروان میزبان بزرگترین جامعه ارامنه در جهان و مملو از بناهای تاریخی و کافه های مختلف است. در پکیج های تور ارمنستان می توانید کارهای هیجان انگیز زیادی انجام دهید. می توانید گشت و گذار انجام دهید، به فعالیت های ماجراجویی بروید و فراموش نکنید که خریدهای زیادی نیز انجام دهید.

مکان های دیدنی در ایروان

بیشتر مکان های گردشگری ایروان در مرکز آن متمرکز شده اند. برنامه سفر شما در تور ارمنستان باید شامل معبد گارنی، کلیساهای ایروان، صومعه گغارد، گوشواناک، باغ بازار دالما، مرکز هنری کافسجیان، صومعه آختالا، های اوانک، هاچ اوانک و مکان های دیگر باشد. برخی از مکان‌های دیدنی ایروان عبارتند از قلعه اربونی، میدان جمهوری، خیابان ابوویان، اپرا و چند مکان دیگر. در اینجا می توانید از سایر اقدامات لذت ببرید. همچنین می توانید در ارکستر موسیقی شرکت کنید.
شما نمی توانید دیدن دریاچه سوان را فراموش کنید. در تور ارمنستان ضمن بازدید از این دریاچه می توانید در زیبایی آرام دریاچه سوان غوطه ور شوید. اینجا خانه مجموعه ای غنی و کمیاب از ماهی است. دریاچه سوان زیستگاه گونه های کمیاب ماهی از جمله قزل آلای سالمون یا شاهزاده ماهی بوده که ماهی مشخص این دریاچه است.

برای تعطیلات عید 1401 کجا بریم؟

برای تعطیلات عید 1402 کجا بریم؟

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تلفن تماس : 09120149115