شنبه تا 5 شنبه از ساعت 9 تا 17
09120149115 02188307019
02188307019
09120149115

تور زمینی مشهد

تور زمینی مشهد

تور مشهد

مشهد یا مشهدالرضا از شهرهای مهم مذهبی شیعیان در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است.این شهر در زمان افشاریان،پایتخت ایران بود.مشهد دومین شهر پهناور ایران بهد از تهران است.شهر مشهد،در سال ۱۳۸۸،پایتخت معنوی ایران نام گرفت.

واژه مشهد به معنی محل شهادت است.امام رضا(ع) پس از قتل به دست مامون عباسی در سال ۲۰۲ ه ق،در آرامگاه هارونی سناباد به خاک سپرده شد.ازآن پس (سنابادنوغان) به نام (مشهدالرضا)خوانده شد و کم کم در زمان شاه تهماسب صفوی،مردم توس به مشهد کوچ داده شدند و به مرور زمان نام مشهد بر این شهر ماندگار شد.در برخی منابع تاریخی،مشهد با نام های مشهدطوس و مشهدنوقان نیز نام برده شده است.

حرم امام رضا(ع)

امام رضا(ع)،به دستور مامون در بقعه هارونیه و نزدیک قبر هارون دفن شد.و این محل به تدریج مشهدالرضا خوانده شد.تا زمان حکومت تیموریان،گذاشتن ضریح بر مزار امام رضا(ع) مرسوم نبوده است.مساحت حرم امام رضا(ع) تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی،۱۲۰هزار مترمربع بوده که این مساحت به یک میلیون مترمربع در سال۱۳۹۲ شمسی رسیده است.

ضریح پنجم حرم امام رضا(ع)،در۱۶اسفند۱۳۷۹،نصب شده و۱۲تن وزن دارد.۲۸رواق با بیش از۶۳هزارمترمربع فضای مسقف،ظرفیت۱۶۰هزار نمازگزار را دارد.

آستان قدس رضوی،موسسه ای بزرگ و چندوجهی که مدیریت حرم امام رضا(ع)هم در آن صورت می گیرد،یک سازمان فرهنگی،مذهبی و اقتصادی است.که با بهره مندی از موقوفات بسیار،بزرگترین سازمان موقوفاتی جهان اسلام خوانده شده است.موقوفات منقول حرم امام رضا(ع) عبارتنداز قرآن ها،کتب خطی،جواهرات،اشیای نفیس،ظروف،پارچه ها و تابلوها،که در موزه ها و خزانه آن نگهداری می شود.و موقوفات غیرمنقول عبارتند از املاک،اراضی،باغ ها و ساختمان ها.بازوی اقتصادی حرم رضا(ع) که سازمان اقتصادی رضوی خوانده می شود،نزدیک به۴۰ شرکت اقتصادی در بخش های مختلف صنعت و معدن،کشاورزی و عمران و خدمات را اداره میکند.

 

 

  تور زمینی مشهد

حرکت همه روزه از تهران و دیگر شهرهای ایران

رفت و برگشت با قطار ۴ تخته و ۶ تخته

۲ شب و ۳ روز اقامت در :

  • هتل آپارتمان کرانه : مشهد،خیابان امام رضا،انتهای خیابان امام رضا ۵ ، بازار سرشور ، نبش سرشور ۲۸ ( ۵ دقیقه پیاده روی تا درب باب الجواد ) همراه با صبحانه،نهار،شام به صورت منو انتخابی

قیمت تور : با قطار ۶ تخته 650/۰۰۰ تومان

با قطار ۴ تخته 85۰/۰۰۰ تومان

 

 

مشهد زمینی و هوایی

خرید بلیط هواپیما  در سایت Mandegar724.ir

 

 

تلفن تماس : 09120149115